Freestart webmail - Indamail átállás: gyakran ismételt kérdések

2009.03.03. 11:19 | 252 komment

A legtöbbször felmerült kérdésekre itt is válaszolunk:

  • Megmarad-e a régi emailcímem?
  • A freestartos emailcímed változatlan marad.
    A postafiókod tartalma érintetlenül megmarad.
    A változás, hogy az átállás napja után az Indamailen, http://indamail.hu címen kell majd belépned.
    A belépéshez a Freestarton megszokott emailcím/jelszó párost kell majd használnod.

    Fontos: a felhasználónév a teljes emailcím!

     

  • Változik-e a POP3 szerver címe az átállást követően?
    A POP3 szerver címe nem változik, marad a freestartos szerver.
    Ami változik: A felhasználónév a teljes emailcím: sajatnev@freestart.hu!
    Ez, Outlook esetében, az Eszközök / E-mail fiókok... menüből indítható varázsló segítségével állítható be, az adott fiók kiválasztása után.

    Mivel főleg webes bejelentkezésre terveztük a szolgáltatást, úgy állítottuk be, hogy pop3-mal 15 10 percenként egyszer tudod megnézni a leveleidet. Ha ennél gyakrabban próbál csatlakozni a programod, akkor hibaüzenetet kapsz. Ha sürgős üzenetet vársz, jelentkezz be a webes felületen vagy használj IMAP-ot POP3 helyett! Ebben az esetben a szerver címe: imap.indamail.hu. A POP3 jelszó az Indamail beállítások oldalán egyszerűen megváltoztatható, ha szükséges.
     
  • Mi lesz a korábbi SMTP szolgáltatás sorsra?
    Az Indamailhez nem kapcsolódik SMTP szolgáltatás. A Freestarton megszokott SMTP szolgáltatás még egy ideig (kb 1 hónap) elérhető marad azok számára, aki számára eddig elérhető volt - a volt Eurowebes IP tartományból internetezők számára. Mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy erről az SMTP szerverről térjen át az internet szolgáltatója által biztosított SMTP szerverre.
     
  • Megmaradnak-e az alias címeim?
    Igen, az alias címekre érkező levelek is megérkeznek a postafiókodba ugyanúgy, ahogy eddig. Változás: az alias címekkel nem lehet belépni (ahogy korábban a freestart.hu-n, csak az elsődleges emailcímmel. Ha a belépés nem megy a webes felületen, lehet az oka az is, hogy egy aliassal próbálkozol. Ha nem vagy biztos benne, írj!
     
  • Hogyan tudok az alias címemmel levelet küldeni a webfelületről?
    Ehhez fel kell venned az alias címedet ún. külső identitásnak. Ezt az Indamail webfelületén, a Beállítások / Személyes beállítások / Több külső identitás beállítása blokk alatt teheted meg.
     
  • Megmarad az ingyenes betárcsázós internetkapcsolatom?
    Igen, ez is megmarad. A betárcsázós internetet a továbbiakban is az Invitel üzemelteti.
     
  • Volt már Indapassom a freestartos emailcímemmel, melyik jelszóval kell belépnem?
    Ha freestartos címmel használtál korábban indás szolgáltatásokat (pl. Blog.hu, Fórumok, Indavideo stb.) azaz volt Indapassod, akkor ehhez a már meglévő Indapasshoz kötöttük a levelezésedet is. Ebben az esetben viszont nem a freestartnál használt, hanem az Indapass belépéshez megszokott jelszóval kell belépni a postafiókba is.
     

Ha nem találtál választ a felmerült kérdésedre, itt írhatsz nekünk: Indasupport

A bejegyzés trackback címe:

http://inda.blog.hu/api/trackback/id/tr96977175

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: HTML Info 2009.03.15. 07:22:14

Agresszív terjeszkedésKissé megsűrűsödött elfoglaltságaim miatt régen (szinte pontosan egy hónapja) született új bejegyzés a blogon. A mait is jobb lett volna nem megírnom. Néhány perccel ezelőtti élményem mégis rákényszerített. Megpróbáltam bejelent...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Petya01 2009.03.07. 14:38:56

@rover45:

Köszi a segítséget de nekem sajnos nem sikerült.
Azt viszont nem értem miért nincs megoldva ez a probléma még mindig!
Legalább valami választ adna valaki arra mikor lesz kijavítva a hiba. Azt írták idézem "Az egyetlen változás, hogy az átállás napja után az Indamailen, indamail.hu címen kell majd belépned. A belépéshez a Freestarton megszokott emailcím/jelszó párost kell majd használnod.
Fontos: a felhasználónév a teljes emailcím! Amennyiben így van akkor miért nem működik?!

_@o" 2009.03.07. 15:16:47

ha üres a láda, továbbra is jön a hibaüzi, jobb lenne ha maradna az hogy no masszázs a boxban :-D

Petya01 2009.03.07. 17:16:00

Big thanks a supportnak!
Probléma megoldódva.

bigju 2009.03.08. 12:40:50

azt sem értem pl., hogy miért nem képes megjegyezni az indapass belépés, hiába pipálom ki....
az imap-os belépés nem megy. azt írja ki, hogy "az IMAP kiszolgáló lezárta a kapcsolatot,mert az üresjárati idő túl hosszú volt" tudja valaki, hogy ez mit jelent? lehet, hogy letiltja az inda az IMAP-ot? vagy én vagyok béna?
minden esetre én már csináltam egy gmail-es fiókot, most írom a köre-mailt az ismerősöknek.
nincs nekem időm erre a baromkodásra.

hangahachinga 2009.03.08. 12:50:51

@blueye: En is ugyanezzel a problemaval küszködöm es mar nagyon unom.

hangahachinga 2009.03.08. 12:52:51

Nem tudom a leveleimet lehivni az Outlook-kal. Ki tud segiteni???

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.08. 13:52:06

@bigju: a belépés megjegyzése elvileg a jövő héten már menni fog, ez más téma...

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.08. 13:53:43

@hangahachinga: a segítség a lap tetején olvasható.

bigju 2009.03.08. 14:07:33

@support.inda.hu: köszönöm, de a dolog okafogyottá vált. sajnálom, hogy ennyire kötitek az ebet a karóhoz. kénytelen voltam váltani. még néhány hétig tartom a freestartos e-mail címem, amíg minden regisztrációmat át tudom írni, aztán kénytelen-kelletlen, de megválok tőle. ne is haragudjatok, én megértem, hogy a reklámokból éltek, és fontos, hogy minél nagyobb látogatottsága legyen az oldalnak, de az erőszak szerintem nem megoldás. senki sem szereti, ha mások rájuk kényszerítik az akaratukat.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.08. 14:26:43

@bigju: ó én aztán nem haragszom, mindenki használjon olyan email szolgáltatást, ami a legjobban megfelel az igényeinek. az indamail nem kötelező, és nem erőszak. mégis használják százezrek.

a volt freestartosok érezhetik úgy, hogy jaj minek ez a változás, kényelmetlen stb. de lehetett volna az is, hogy simán megszűnika fiókjuk (mint ahogy a prímposta megszűnésével jópár domain alatt egyszerűen vége lett az email szolgáltatásnak - sok pedig az indamailbe olvadt be, utóbbiak közül akkor szintén sokan morcosak voltak, de gondolhatod azok milyen szomorúak lehettek, akiknek csak kikapcsolták az egészet)

nagyjából három típus-probléma merül fel most:

1: sima jelszófelejtés, amit megold az alternatív emailcím vagy a titkos kérdés (ami nálunk enm működik, de a freestart.hu-n még igen, így le tudjuk elenőrizni a választ, ami után a fiók tulajdonost be tudjjuk juttatni a fiókjába. ez enm automatikus, muszáj egyesével lelevelezni - ez időbe telik)

2: a volt freestartos fióktulajdonos nem a megfelelő felhasználónevet írja be a belépésnél, enek két oka lehet
- nem tudja, hogy a teljes emailcímet kell használni
- nem tudja, hogy az Indamailnél aliassal nem lehet belépni, csak a "főcímmel". itt tehát tudni kell, mi az elsődleges emailcím. ebben tudunk segíteni, de ezt is csak a kapcsolat formon keresztül küldött üzenetre válaszolva...

fontos: mindig meg kell adni, mia freestartos cím, nem csak annyit, hogy helló nem tudok belépni...
és persze meg kell adni olyan emailcímet is, ahol elérhetünk a válasszal.

3: a fenti bejegyzés utolsó pontja, amikor freestartos címmel már volt indás regisztrációja a panaszosnak (tehát korábbi indapassal rendelkezett) ugyanezzel a címmel.
Itt az indapasshoz kapcsolódó jelszóval lehet bejutni.
Ha ez nincs meg, ezen is tudunk segíteni, de ezt is egyesével kell megvizsgálnunk.

Mindehhez idő kell, sokan vagytok :) köszönjük a türelmet!

Flynn 2009.03.08. 17:21:11

Nekem az lenne a kérdésem, hogy a webes felületen hogy a tökbe lehet elolvasni a leveleket, mer nekem ikszedszerre se sikerül sehogy se.
Persze biztos én vagyok a béna, de elég sok szolgáltatónál van fiókom, eddig még nem ütköztem ilyen problémába...
A 15 perces időkorlát meg mi a lóf*sznak van? A levelezőprogramot össze-vissza szivattya, Ki talál ki ilyet 2009-ben, könyörgöm?

bigju 2009.03.08. 17:57:21

@Flynn: "a 15 perces időkorlát meg mi a lóf@sznak van" mer csak! :)hogy örüjjé.

Tuba 2009.03.08. 20:06:31

@support.inda.hu: tehát az imapos cucc jövő héttől már rendesen fog működni?

Flynn 2009.03.08. 23:55:42

@support.inda.hu: Látom a beérkezett üzenetek mappát, és benne a leveleimet. Már az is 25 klikk-be kerül, ha ki akarom pipálni a kis négyzetkét, de egyik levelet sem tudom megnyitni vagy elolvasni bármennyit trükközök is. Biztos pofoneccerű, de a többi mailszolgáltató biztos még ennél a pofondolognál is eccerűbben oldotta meg, mert náluk sikerül. Egyébként meg végülis mindegy, mert úgyis levelezővel nézem a mailjeimet, csak gondoltam megkérdem, hadd okosodjak... :)

Spring1966 2009.03.09. 11:36:42

KEDVES INDA!
AZ ALÁBBI INFORMÁCIÓKAT (idézet Tőled) EL TUDNÁD MAGYARÁZNI ÚGY, HOGY EGY HOZZÁ NEM ÉRTŐNEK IS VILÁGOS LEGYEN?
Mi az az SMTP szolgáltatás? Pontosan mire való? Mivel jár az, amikor már nem lesz elérhető? Mik a teendőink? Mit kell átállítani? Stb...
Köszönöm!!!

"Mi lesz a korábbi SMTP szolgáltatás sorsra?
Az Indamailhez nem kapcsolódik SMTP szolgáltatás. A Freestarton megszokott SMTP szolgáltatás még egy ideig (kb 1 hónap) elérhető marad azok számára, aki számára eddig elérhető volt - a volt Eurowebes IP tartományból internetezők számára. Mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy erről az SMTP szerverről térjen át az internet szolgáltatója által biztosított SMTP szerverre."

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.09. 12:24:29

@Spring1966: lesz erről egy külön gépházpost hamarosan.

Addig is:
hu.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol

röviden: ha levelezőklienst használsz az emailek fogadásához és küldéséhez, akkor a fogadás POP3 vagy IMAP protokollon keresztül, a küldés SMPT-vel megy.
enélkül nem mennek ki a levelek.

a küldésnek és a fogadásnak nem sok közük van egymához...

Ha van interneted, nyilván van internetszolgáltatód is, ő biztosít SMTP szervert és ehhez jelszót is.

Nálam itthon pl. mail.t-online.hu (azt hiszem, mert nem használom, csak weben levelezek. Anyukámnál: mail.chello.hu

Tehát szolgáltatónként változó, hogy mi a szerver címe.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.09. 12:26:37

@Flynn: ez valami egyedi hiba lehet...
milyen böngésződ van?

nem kell kipipálni a négyzetet az olvasáshoz, sokkal inkább rákattintani szükséges a levél tárgyára

ghiml 2009.03.09. 14:28:34

@support.inda.hu:
"a volt freestartosok érezhetik úgy, hogy jaj minek ez a változás, kényelmetlen stb. de lehetett volna az is, hogy simán megszűnika fiókjuk ...

nagyjából három típus-probléma merül fel most:"

negyedik típusú probléma!: immár ötödik napja nem kapok választ/és megoldást arra a problémánkra, hogy még mindig!!! nem tudunk hozzáférni a VOLT freestartos leveleinkhez!!

Immár hat (6) napja nem tudjuk használni a volt freestartos címünket az Önök nyüvekes indaakármi szerverén!!

Ugye, ismerik a fogalmat: fogyasztó megkárosítása?
Ez akkor is fenn áll, ha egy ingyenes hozzáférési szolgáltatást vállaló valamit üzemeltetnek!

Sürgõs intézkedést kérek!

...@freestart.hu
...@freestart.hu

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.09. 14:42:07

@ghiml: rákrestem a két emailcímedre a supportos postafiókban, de 0 találat van, azaz egyszer sem jelezted, hogy problémád lenne.

megnéztem az adatbázisban, ezzel a két címmel semmi extra nincs, ha tudod a jelszavukat, be kéne tudnod lépni.

ha nem megy, akkor nem tudod a jelszót.
ezen segíthet a freestart.hu-n még elérhető titkos kérdés.
ha tudod a választ, küldd el a kapcsoalt formon keresztül nekem és bevarázsollak a fiókjaidba: indapass.hu/kapcsolat

ghiml 2009.03.09. 16:14:39

@support.inda.hu:

Kedves Support, avagy P. Á. avagy aki vagy:

Legelsõ levelem ide Önökhöz írtam, erre kaptam az alábbi válaszukat:

Date: Thu, 5 Mar 2009 14:43:30 +0100
X-Google-Sender-Auth: 6c85d426d5677ac0
From: "Inda.hu"
To: xxx@xxx.hu

Kedves Ferenc!

Az átállás megtörtént, a korábbi emailcímével és jelszavával be kell
tudnia lépni.
***
Második, levelezõklienssel Önöknek küldött levelemre mai napig nem kaptam választ!

Harmadik levelemre ma ez jött:

Date: Mon, 9 Mar 2009 15:01:04 +0100
X-Google-Sender-Auth: 756fe2cdda56e22b
Subject: Re: Re[2]: Feedback
From: "Inda.hu"
To: xxx@xxx.hu
...
Kedves Ferenc!

Melyik fiókkal van gondjuk?
(A legutóbbi válaszom óta nem látok üzenetet Önöktõl...)

Üdvözlettel,
P. Á.
***

Ezek után azt állítani, hogy:

ad1: nem jeleztem a gondomat, mit ne mondjak...

ad2: engem megvádolni, hogy nem tudom a jelszót, amikor legelsõ levelemben megírtam, hogy 1998 óta jelszóörzõ programot - és nem a fejemet használom...

kicsit/nagyon is sértőnek és vállrándítós lekezelőnek tartom.

Nem kell bevarázsolni a fiókokba, szívesen elküldöm a nálam tárolt jelszavakat levélben!

ad4. Ahogy elnézem, nem én vagyok az egyetlen, aki problémával küzd, az meg külön hab az ő tortáján, hogy nálunk mindhárom fiókkal gond van... :((((

Megoldást várok, nem maszatolást!
Még akkor is, ha lassan végére érek annak, hogy minden helyen átjelentkezzem egy másik - 2001 óta gond nélkül működő ingyenes mailcímre!

Üdv: ghiml/Ferenc

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.09. 16:35:19

@ghiml: most már látom a korábbi levelezést, ahogy az előbb is írtam, nem szerepelt benne egyik itt említett emailcím sem, tehát továbbra is fenntartom, hogy ezekkel a címekkel kapcsolatban hibajelzés eddig nem érkezett (kivéve a mai, újabb leveleket).

Egyébként egyik fióknál sincs semmilyen trükk.
Emailcím + régi freestartos jelszó kell a belépéshez.

De ezt majd a kollégámmal lelevelezitek, ahogy látom.

zolipapa69 2009.03.09. 23:30:22

Érdeklődnék hogy várható-e változás a 15 perces lekérdezés ügyében? És érdekelne az is hogy aki ezt az egetrengető hülyeséget kitalálta szabadlábon van-e köztünk normális emberek között közlekedik? Mi a hasznuk belőle, hogy csak korlátozottan lehet lekérdezni a leveleket? Semmi csak elégedetlen felháborodott ügyfeleket termelnek ki. Miért jó az önöknek hogy ezzel egy rakás embert szívatnak meg ráadásul értelmetlenül? Miért jó az önöknek hogy egy jó nagy rakás elégedetlen ügyfelet termelnek ki akik a jövőben biztos hogy semelyik szolgáltatásukat nem fogják igénybe venni, sőt mint futótűz fog elterjedni hogy az inda szívatja az ügyfeleit, Pedig csak annyit kellene tenniük hogy logikusan gondoldoznak! Ha ez nem megy tegyék a diplomáikat ahová gondolom. Vagy egyszerűen építsem le a címemet? És még néhány cég vállalkozó stb. aki használja a freestart-ot mert ügye az üzleti élet ez a fajta hozzáállás nem engedhető meg. De ezt önöknek illene tudni!

apumega 2009.03.10. 07:34:56

@zolipapa69: üzleti életben ingyenes levelezőt használni...

elképzelem a névjegykártyádat:

GIPSZ JAKAB
ügyvezető
email: zolipapa69@freestart.hu
honlap: www.extra.hu/zolipapa69/index.htm

überszánalmas

Flynn 2009.03.10. 10:14:54

@support.inda.hu: Hali! Főként Maxthon-t használok, ez lehet a hibás, mert Explorer hetessel működik a dolog /azt eddig is tudtam, hogy hogyan kellene működnie :) /
Viszont ezzel a böngészővel nincs ilyen jellegű probléma a hasonló levelezőrendszerekben, úgyhogy azért mégis adnék ezzel kapcsolatosan némi feladatot nektek :)
Üdv,

Flynn

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.10. 10:36:12

@Flynn: nos kizártnak tartom, hogy valaha is maxthon-ra optimalizálnának a fejlesztőink, firefox, opera, ie7, szépen viszi, sőt a chrome is (és még ki tudja mi minden...) csak a nagyobbakkal van kapacitásunk foglalkozni.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.10. 10:41:33

@zolipapa69: nem várható a közeljövőben.

én egyébként úgy tenném fel a kérdést, mi haszna van az Indamailnek abból, ha a felhasználók pop3-mal lekérdezik a leveleiket és egyáltalán nem látogatják a webes felületet?

hát semmi.

ebből nem lehet megélni, a freestart sem tudott...

érdemes elolvasni az általános szerződési feltételeket is:

indamail.hu/aszf

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.10. 12:58:27

@pizo: ez milyen gyakran fordul elő és milyen böngészővel, pontosan hol léptél be?

Tuba 2009.03.10. 15:10:54

@support.inda.hu: magam ellen beszélek, de ha a pop3-at nem engedik, akkor az imapot miért? az ugye nem fog megszűnni?

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.10. 15:16:30

@Tuba: a kérdés jogos. megszűnni nem fog. az imap is korlátozott egyébként, de nem időben, hanem "szálakban".

az imap lényegesen kevesebb terhelést jelent a szervereknek, mint a pop3

berosalok 2009.03.10. 16:22:33

Szia Support! Szeretném tudni, hogy remélheti-e még a feleségem, hogy valaha is hozzájut a freestartos leveleihez. Továbbra sem tud belépni a jelszavával a postafiókjába. Ide a "valasztvarok" nick-el írt, de eddig még semmi sem történt. Várni kell még néhány napig? Ha igen, akkor mennyit?

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.10. 17:58:50

@berosalok: megjósolni se tudom sajnos, lehet, hogy 10 perc múlva a odaérek a leveéhez, lehet, hogy pénteken, lehet, hogy jövő kedden.
De mindet megválaszoljuk.

zolipapa69 2009.03.10. 18:30:31

Válaszolnék: /én egyébként úgy tenném fel a kérdést, mi haszna van az Indamailnek abból, ha a felhasználók pop3-mal lekérdezik a leveleiket és egyáltalán nem látogatják a webes felületet?

hát semmi.

ebből nem lehet megélni, a freestart sem tudott...

érdemes elolvasni az általános szerződési feltételeket is:/
pl. elégedett ügyfelek, és nem egy csomó felháborodott ember akiket be akarnak fogni. mi a paripapimpiri van a webes felületen amiért fel kellene menni? semmi értelme logikátlan. Abbol akarnak megélni hogy problémákat termelnek? Hogy korlátoznak? inkább küldjenek idönkét reklámokat a levelekhez csatolva mint máshol. és a szerződés ember! nem mi szerződtünk önökkel hanem önök velünk! nem önök kelletek nekünk, hanem mi önöknek! Nem önként vagyunk itt ezért ne akarjanak ránk eröltetni olyan szerződést amit nem fogadtunk el. Egyébként is nem arrol volt szó hogy nem lessz semmilyen változás? ehez képest ilyen hülyeséggel szivatnak sok ezer embert? MEGÉRI? A blogba belépésnél arra nem képesek hogy kiírják hova mit kell írni, két üres fehér rublika van aztán az ügyféhagy találgason hova kell a jelszó és hova az email cím. Nem kellene sok ahoz hogy renben menjenek a dolgok, csak logikusan és értelmesen kellene gondolkozni.
ui. elkezdtem a címem leépítését.

valasztvarok 2009.03.10. 21:16:18

@support.inda.hu: nagyjából három típus-probléma merül fel most:

3: a fenti bejegyzés utolsó pontja, amikor freestartos címmel már volt indás regisztrációja a panaszosnak (tehát korábbi indapassal rendelkezett) ugyanezzel a címmel.
Itt az indapasshoz kapcsolódó jelszóval lehet bejutni.
Ha ez nincs meg, ezen is tudunk segíteni, de ezt is egyesével kell megvizsgálnunk.

Mindehhez idő kell, sokan vagytok :) köszönjük a türelmet!

Kedves freestartos társaim, ez voltam én is. Tavaly augusztusban regisztráltam valahova, hogy kommentet küldhessek az index.hu oldalra. Azóta el is felejtettem a dolgot, nem tudván, hogy ezzel indás regisztrációt követtem el, és ez majd valamikor gond lesz. Ha valaki emlékszik ilyesmire, megoldódhat a gondja. Nekem az Inda csapat segített. Köszönöm.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.10. 23:17:34

@zolipapa69:

ne akarjanak ránk eröltetni olyan szerződést amit nem fogadtunk el.

nem is.
az első belépéskor az ászf elolvasása után el lehet dönteni, hogy elfogadod-e vagy sem.

a belépésnél az első mezőbe kell írni az emailcímet, a másodikba a jelszót.
de ez mintha a világon mindenhol így lenne. bár az igaz, hogy nincs odaírva, ezt majd pótoljuk.

fektor 2009.03.11. 13:46:21

Hát igen. Sajnos nekem is meg kell szüntetnem a fiókomat, ha csak 15 percenként lehet letölteni. Pedig webről is használtam, ha nem itthon voltam, ami gyakori, de ha itthon vagyok, akkor a levelezőm volt beállítva. Simán benne lennék, hogy reklámleveleket is kapjak, ha megmaradna a lehetőség, vagy lehetne az a feltétel, hogy a weben hetente legalább egyszer bejelentkezzek, de így számomra macerás.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.11. 14:41:47

@fektor: még nem hivatalos, de elvileg már 10 percesre módosult a limit.

új szerver is csatasorba állt, így az esetleges kimaradások száma biztosan csökken.

zolipapa69 2009.03.11. 18:39:04

Ez már haladás! csak így tovább ne hagyák abba. Még azt a tíz pecet megfelezik, és egy szavam sem lessz. Nem válaszoltam még tisztelt gyorsankötő gipsz jakab úrnak! természetesen üzleti szempontból van másik címem is és még 1-2 mint ahogy szerintem mindenkinek, A gond az hogy a levelezőben a lekérdezési időt át kell állítani az inda szabályai szerint, aminek az a következménye hogy az összes többi levelezőből is csak negyedóránként lehet lehívi a levelek! És ezzel az inda nem csak a felhaszánókat károsítja meg hanem az összes többi email szolgáltatót is. De ha valakinek van ötlete arra hogyan lehet az outlook levél lekérdezési idejét minden email címhez külön külön hozzárendelni, kiváncsian várom.

Suineg 2009.03.12. 09:52:38

Freestart startadsl-es felhasználó vagyok.Outlook-ot használok.
Van egy fő e-mail és egy másodlagos e-mail címem.
A fő email címnél a megszokott freestartos felhasználónév-jelszó párost használva le tudom a leveleimet tölteni.Viszont a másodlagos e-mail címnél lévő beállításokban eddig a felhasználó név-jelszó páros u.a. volt mint a jól működő címnél.
Ha jól értelmezem a számomra fontos itt leírtakat akkor a másodlagos e-mail cím
felhasználói nevét módosítanom kell a másodlagos teljes e-mail címre?Ezért dobja fel a levél letöltésnél azt, hogy írjam be a helyes felhasználó név ill. jelszót? Help, please !

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.12. 11:09:27

@Suineg: az alias címre küldött levelek az elsődleges potafiókban landolnak (valójában az aliasok csak átirányítást jelentenek, ezek nem külön fiókok).

Küldeni lehet ilyen feladóval kliensprogramból minden további nélkül, de pop3 letöltésre nem használhatók (sem wbes belépésre).
A webes felületen a feladónak beállítást a lap tetején leírtuk.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.12. 11:13:13

@zolipapa69: továbbra is az imapot ajánlom pop3 helyett az indamailes fióknál.

nincs időbeli korlát, ráadásul az összes mappa elérhető.

(az imap beállítása nagyon egyszerű, fel kell vennie gy új fiókot a levelezőprgramban és még a foylamat elején az imapot kell választani a pop hlyett. a szerver: imap.indamail.hu, a felhasználónév itt is a teljes mailcím, a jelszó a pop3 jelszó)

padam 2009.03.12. 12:14:20

@zolipapa69: azért az nehogymár az Inda hibája legyen, hogy a Microsoft vacak szoftvert gyárt...
Van bőven alternatíva az Outlookra, én még nem találkoztam olyannal, ahol ne lehetne fiókra szabni a lekérdezési időt.

Dontom 2009.03.15. 15:18:17

@fedina:

Sziasztok.

Problémám ugyananaz mint egyeseknek, a régi felhasznaló nevemmel és jelszómmal amit évek óta használok, nem enged belépni, esetleg valami remény , hogy újra működjön? Vagy valami tippe valakinek?

viviensc 2009.03.16. 20:06:19

még mindig nem tudom megnézni a leveleimet, bárhogy is próbálok belépni, csak azt írja, hogy rossz felhasználónév/jelszó
nem lehet valahogy átirányítani az ide érkező leveleket másik címre, hogy fogadni tudjam őket?

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.16. 22:30:33

@Dontom: tipp: ne az évek óta megszokott felhasználónevedet használd, hanem a teljes emailcímedet.

ha nem megy, akkor kattints a lap alján a kapcsolat gombra és írd meg nekünk, melyik emailcímmel van gondod.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.16. 22:36:25

@viviensc: az, hogy ide írsz, kevés. ebből nem lehet tudni, mi a mailcímed. írj a kapcsolat formon keresztül!

nagyon nem mindegy, mi a konkrét emailcím, amivel próbálkoztok.

- van úgy, hogy nem jól emlékeztek a jelszóra (mert mentve volt a böngészőben, ilyenkor segít a jelszóemlékeztető, ha volt alternatív emailcím megadva. ha az sem volt, akkor a freestartos titkos kérdésre adott titkos választ várjuk)
- lehet, hogy csak egy alias (amivel nem lehet belépni, ki kell keresnünk az elsődleges címet)
- lehet, hogy már volt ilyen indapass (akkor annak a jelszava kell)
- lehet, hogy a cím még a freestartnál törlésre lett ítélve sok havi inaktivitás miatt (megmenthetjük, de itt is kell a konkrét cím!!)

tehát sok féle eset lehet, kb ezek szoktak lenni, de ezeket nem itt a blogban oldjuk meg, hanem egyesével megvizsgáljuk. sok van, türelem, mindenkinek válaszolunk.

Tuba 2009.03.20. 12:03:38

Tudom hogy ez nem egészen ide tartozik, de nem tudja valaki megmondani, hogy ha imapot használok, hogy lehet megoldani, hogy a számítógépen is tárolódjanak a levelek? Tehát arra gondolok, hogyha a webes felületen törlök valamit, az ne törlődjön az Outlook Express-es fiókomból.

Mesi 2009.03.20. 19:45:27

@support.inda.hu:
Most már biztosan 10 perces a limit és annyi is marad? (Csak mert akkor így állítanám be a levelezőt.)
Köszi

Keményen Trollkodó Kisember 2009.03.24. 00:25:39

@support.inda.hu:
Ez a 10 perces limit a régebbi Vipmail.hu -s címmel rendelkező felhasználókra is vonatkozni fog, vagy csak a Freestartosokkal kivételeztek amiért ilyen erőteljesen lobbiztak a 15 perces korláttal szemben?! :-)
Egyébként nekem per.pill 15 percnél későbbi időintervallumban sem sikerül letölteni a leveleimet az "kitekintő gyorsvonat" nevű MS levelező programmal:
" A kiszolgáló váratlanul megszakította a kapcsolatot. Ez adódhatott a kiszolgáló, a hálózat, vagy a hosszú ideig tartó tevékenységhiány miatt. Fiók: 'pop3.vipmail.hu', Kiszolgáló: 'pop3.vipmail.hu', Protokoll: POP3, Port: 110, Biztonságos (SSL): Nem, Hibaszám: 0x800CCC0F "

Az elégedetlenkedőknek amúgy üzenném (mint teljesen kívülálló!), hogy tényleg ez a kisebbik rossz ami történt velük, hogy az Index Zrt. átvette a postafiókjuk üzemeltetését ahelyett hogy sity-suty lehúzták volna a rolót. Velem ugyanis megtörtént ez utóbbi, amikor hajdanában-danában egyszercsak lekapcsolták a www.intermail.hu -s címemet!

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.24. 08:29:57

@Atro: természetesen mindenkire vonatkozik a 10 perc.
Ezt a hibaüzenetet mennyire gyakran kapod? (nem beugratós kérdés:)

Keményen Trollkodó Kisember 2009.03.24. 09:19:21

@support.inda.hu:
Változól de naponta, 2 naponta alkalomszerűen előforduló jelenség. Most pld. sikerült letölteni a leveleket. A du.-i, esti órákban fordul elő inkább, hogy visszautasít a szerver. A fentebb bemásolt hibaüzenettel mellett, még az is elő szokott fordulni, hogy elkéri a jelszót a Outlook Expressz, de hiába adom meg az amúgy helyes jelszót, nem fogadja el, majd utána feladom és a mégse gombra klikkelek, ekkor azt írja ki, hogy "temporary problem, please try again later" (vagy valami hasonló szöveg)

Ja, még egy kérdés!
Régen, még a Vipmail.hu -s időszakban el lehetett érni a postafiókon mobilról wap-os felületen is a wap.vipmail.hu címen. Létezik-e ez még, vagy már a wap-os felületet örökre megszűntettétek??
Köszönöm a választ előre is.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.24. 09:35:48

@Atro:
a hibát jeleztem az illetékesnek.

a wapnak működnie kell, nem szűnt meg.

Keményen Trollkodó Kisember 2009.03.24. 15:20:24

No, pld. most épp megint nem engedi letölteni a leveleimet a rendszer! Eléggé bosszantó... Én már megbarátkoztam a 1/4 órákénti letöltés lehetőségével, a tíz perc ennél még jobban hangzik, de ez az állandó vissza-visszatérő hibajelenség nagyon zavaró.
Köszi az intézkedést előre is!

Bojsza 2009.03.24. 21:09:22

Kedves Support,

Nem tudom mit csinálok rosszul de két napja nem tudom úgy beállítani az Office Outlook programomat hogy lehívja a freestart-os email címemre érkezet 54 új levelemet. Segítsetek légyszi

buszos1 2009.03.26. 22:56:46

Üdv!
Nemrégiben küldtem levelet,melyben kérte,hogy tájékoztassanak az Outlook express beállításairól de részletesen.Nos a válasz:nem változott semmi de ennek ellenére nem tudom használni:Hiba történt a levelezési kiszolgálóra kapcsolódáskor. A jelszó visszautasítva. Fiók: 'pop3.freestart.hu', Kiszolgáló: 'pop3.freestart.hu', Protokoll: POP3, Kiszolgáló válasza: '-ERR Login failed.', Port: 110, Biztonságos (SSL): Nem, Kiszolgálóhiba: 0x800CCC90, Hibaszám: 0x800CCC92

Hiba történt a levelezési kiszolgálóra kapcsolódáskor. A jelszó visszautasítva. Fiók: 'pop3.freestart.hu', Kiszolgáló: 'pop3.freestart.hu', Protokoll: POP3, Kiszolgáló válasza: '-ERR Login failed.', Port: 110, Biztonságos (SSL): Nem, Kiszolgálóhiba: 0x800CCC90, Hibaszám: 0x800CCC92

Minden jól van beállítva (ezt már magam sem tudom mert már mindent próbáltam...) mégsem mükszik.
Amíg "élt" a freestart,addíg legalább működött de most már se olvasni se küldeni nem tudok vele.
Asszem inkább törölném mert van mégegy fiókom amivel nincs ennyi gond.

buszos1 2009.03.26. 23:01:17

kértem; elírás volt,jó lenne ha segítséget kaphatnék,de RÉSZLETESET!
POP,SMTP,port!!!!
mert bármire állítom NEM MEGY! és nem szeretnék állandóan a szerverre felmászni.

angstrom 2009.03.27. 19:52:03

T. Helpdesk!

Az alábbi üzenetnél mi a teendő? Előre is köszönöm.

Temporary problem, please try again later

Konfiguráció:
Fiók: ...@freestart.hu
Kiszolgáló: imap.indamail.hu
Felhasználónév: ...@freestart.hu
Protokoll: IMAP
Port: 143
Biztonságos (SSL): 0
Kód: 800cccdd

lacka102 2009.03.28. 06:42:10

Ez a szolgáltatás úgy ahogy van egy kalap szar (magyarul).Írtam volna egy hosszabb hozzászólást de nem engedte hozzászólni mert közbe kiléptetett.
A freestartnak nem kellett volna ebbe belemenni.

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.28. 09:07:19

@lacka102: esetleg ne állítsd 10 percre a kiléptetési idődet, akkor nem fog kiléptetni.

siteface 2009.03.28. 09:50:21

Sziasztok!

Mi van a pop3 szerverrel? Nem fogadja el a bejelentkezésemet! :(

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.28. 09:52:36

dolgoznak rajta a srácok, köszi a türelmet. addig is ott a webes felület.

Pikniktanya 2009.03.29. 01:17:56

Hello suportosok!

Nem tudom megnyitni az almappáimat. Közben oda mentettem fontos leveleket, de amikor meg szeretném nyitni a főablak jön be egyedül, de ez történik akkor is, ha a kukát vagy a spam mappát szeretném megnyitni. Mi a teendő? miért nem működik? Ha nem működik kérem vissza a leveleimet a beérkező üzenetek mappába!!!! legfeljebb majd folyton keresgélem őket feladó szerint...

Köszike!

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.03.29. 10:34:53

@Pikniktanya: ellenőriztem, teljesen jól működik.

Roller84 2009.03.30. 11:56:54

Hello mindenki!

Érdekelne, hogy mikorra áll helyre a Pop3 kiszolgáló, mert még mindig nem megy a levelezésem. Pontosabban két fiókom is van, az egyiket le tudom tölteni outlook-ba a másik állandóan hibaüzenetel:

Hiba történt a levelezési kiszolgálóra kapcsolódáskor. A jelszó visszautasítva. Fiók: 'Börcsök Roland', Kiszolgáló: 'pop3.vipmail.hu', Protokoll: POP3, Kiszolgáló válasza: '-ERR Login failed.', Port: 110, Biztonságos (SSL): Nem, Kiszolgálóhiba: 0x800CCC90, Hibaszám: 0x800CCC92

Raketta_ 2009.03.30. 18:56:11

Érdekelne, hogy mikor lesz használható a pop3-as levelezés.
Amióta az átállás megtörtént szinte használhatatlan. Tíz esetből hatszor nem elérhető.
Nevetséges, hogy nem tudnak egy működő servert üzemeltetni.
A választ is csak e-mail címre küldik, de azt meg nem tudom megnézni mert az nem megy. Telefonszám nincs, kész. A 10 perces korlátot minek írták, hisz semmi értelme. nevetséges ...

Raketta_ 2009.03.30. 19:54:16

Így visszaolvasva a kommentekey és a rá adott válaszokat elég amatőrnek tűnik ez az egész rendszer.
Volt aki már délelőtt jelezte gond van, és ennek kijavításához nyolc (8) óra nem volt elegendő ....... és választ sem kapott.

Raketta_ 2009.03.31. 07:33:15

Még az este egyszer működött, ma reggel ismét nem működik a op3 levelezés.
Persze semmi válasz nem érkezett a hibára...

Egyáltalán elolvassa ezt valaki?

nemkellblog 2009.03.31. 13:08:35

Tisztelt Gépház!

Startadsl-es címemre nem érkeznek be a levelek, se Outlook-ban, sem a web-es felületre!
A dolog finoman szólva is rendkívül kellemetlen, tekintettel arra, hogy a problémának köszönhetően ügyfeleket vesztek!
Takarítottam a postafiókomban, azt gondolva, hogy hátha megtelt, de nem használt.

Mielőbbi segítségüket előre is köszönöm.

Raketta_ 2009.03.31. 19:31:52

Ismét, ma sem használható a pop3-as szerverről a levelek lekérdezése.
Unable to connect hibaüzenettel.

Leni 2009.04.02. 12:20:21

@Roller84: Szia, megvizsgáltuk a problémát. Az közvetlen pop3 szerveren nem jeletkezett, és a logok tanulsága szerint neked is sikerült a csatlagozás. Amennyiben a probléma ismét előfordul, azt itt jelezheted a leghatékonyabban: indapass.hu/kapcsolat/?type=freestart

Raketta_ 2009.04.02. 12:29:51

Ismételten nem működött a pop3, tegnap este 6-tól éjfélig többször próbáltam.
Miért csak az kap választ akinél - látszólag - nem volt probléma?????

Leni 2009.04.02. 12:52:19

@Nemkellnikk: Szia, megvizsgáltuk a Te problmádat is. Ennek kapcsán újabb problémagócot tártunk fel, melynek oka egy hibás DNS bejegyzés, mely az invitel (elender) hálózatán biztosan jelentkezik a pop3.freestart.hu és a pop3.startadsl.hu címek feloldása esetében.
Amennyiben a pop3 szerver helyére behelyettesíted a pop3.indamail.hu-t és sikeres a csatlakozás biztosan ez okozza a problémát. Kérem jelezz vissza.

Leni 2009.04.02. 15:31:35

@siteface: Szia, egy DNS beállítási hiba miatt nem lehetett rendesen csatlakozni. Reményeink szerint a hibát elhárítottuk!
Amennyiben más tapasztaltok kérjük jelezzéstek!

Leni 2009.04.02. 15:37:40

@Mesi : Szia, egy DNS beállítási hiba miatt nem lehetett rendesen csatlakozni. Reményeink szerint a hibát elhárítottuk!
Amennyiben más tapasztaltok, kérjük jelezzétek!

Leni 2009.04.02. 15:47:41

@buszos1: Szia, kérjük próbálj meg ismét csatlakozni a teljes emailcímmel és a jelszavaddal. Amennyiben nem sikerül jelezz vissza! A felmerült problémákból számosat megoldottunk, reméljük segített.

Joe9999999 2009.04.03. 12:33:06

"support.inda.hu · support.inda.hu 2009.03.10. 10:41:33

én egyébként úgy tenném fel a kérdést, mi haszna van az Indamailnek abból, ha a felhasználók pop3-mal lekérdezik a leveleiket és egyáltalán nem látogatják a webes felületet?

hát semmi.

ebből nem lehet megélni, a freestart sem tudott...

érdemes elolvasni az általános szerződési feltételeket is:

indamail.hu/aszf "

Tisztelt support!

Elolvastam az összes bejegyzést, mert ne mértem mi folyik itt. De most már tisztább a kép. Átvettetek egy csomó "freestart"-ost, pedig tudtátok, hogy elégedetlenség lesz. És akkor jön a magyarázat, hogy ingyen senki sem él meg? Hogy is van ez? Nézzük csak:

Először freestart-os voltam, aztán "átvett" a startadsl.hu. Aztán jött a freeweb, most meg már inviteles vagyok.
Fizetem a csekket az invitelnek, egyik kiszolgálóm freestart, másik startadsl.

Hát még én kérek elnézést, minek fizetem havonta? Azt hiszitek itt mindenki freestart-os? Milyen világ ez, ahol 15 perc (ó ég már csak 10) a limit?
És akkor olvasom feljebb, hogy nem véletlenül van több százezer látogatottság. Ha olyan komoly cég vagytok, akkor tessék átgondolni, hogy mit vesztek "át", megfelel-e majd az igényeknek. Kezet lehet fogni az invitel-el, aki ebbe ugyanúgy belement.

Engem senki sem fog rákényszeríteni a webes látogatásra, mert rohadtul nem érdekelnek olyan reklámok, amikre nincs szükségem (jéé, hogy lehet ez?). Levelezni szeretnék (és fogok), ha úgy akarom 2 percenként kapok és küldök leveleket. Méghozzá outlook-al. Megválaszthatom, ugye?

Olvastam feljebb, az egyik bejegyzésre ami kb. azt írta, hogy ő szolgáltatót vált az volt a reakciója a "kedves support"-nak, hogy "viszlát". Milyen munka ez? Hogy engedheti meg magának bárki is ilyen pozícióban, hogy ezt írja? Én is szolgáltatót fogok váltani, és biztosak lehettek benne, hogy ha meghallom, hogy "indamail" negatív reklámozó leszek (ezúttal is üdv az "okos" indamail-es marketingcsoportnak).

Egész egyszerűen gáz, ami itt folyik, nevetséges az egész. És amikor megkérdezik az invitel-nél, hogy miért lépek le, szépen bemásolom a support kommentet, hogy "viszlát". Hátha majd vki azt mondja itt nem segítitek a tagokat, inkább "viszlát"-oztok"

goodsector 2009.03.05. 20:02:59
Kerek perec választ várnék marad e a 15perc pop3. Mert ha igen akkor váltok. Számomra ez nem szolgáltatás. Engem nem érdekel, hogy az indamail reklámokat akar rám sózni...kényszerrel nem lehet fogyasztókat szerezni.

support.inda.hu · support.inda.hu 2009.03.05. 20:05:55
@goodsector: marad. viszlát!

Viszlát!

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.04.03. 13:03:57

nem értem.
az Indamail egy ingyenes webmail szolgáltatás.

Joe9999999 2009.04.03. 14:14:56

Én meg inviteles vagyok, és az inviteles csapat hozzátok irányított amikor az outlook beállításairól érdeklődtem. Ha Ti nem értitek, akkor én honnan érteném?

Joe9999999 2009.04.03. 14:41:03

Kicsit konkrétabban:
xyz@startadsl.hu a címem
a pop3 és smtp beállítások freestart illetve startadsl voltak, most már a kimenő nem működik a bejövő pedig az imap.indamail.hu .
És fizetem a csekket havonta az invitelnek.

Ismét felhívtam az inviteles helpdesket: 1445
Azt mondják, forduljak hozzátok.

Szóval addig, amíg nektek nem tiszta kiket vesztek át, ne dobálózzatok a "viszlát"-al.
Másik része pedig, ha én előfizetek és Ti olyan szerződést köttök az invitellel, hogy megoldjátok a levelezésüket, akkor ne tessék 10-15 perces limitidőt felállítani.

Fizetek érte!

padam 2009.04.03. 14:47:00

@Joe9999999: Itt vagy eltévedve picit. Nem a freestartos emailcímért/szolgáltatásért fizetsz/fizettél, hanem az internetelérésért.

Joe9999999 2009.04.03. 15:05:26

@padam: Ki van eltévedve? Mondj egy olyan szolgáltatót, aki nem ad az outlook-hoz olyan beállítási lehetőséget, amit bármikor frissítesz? Akár datanet, akár t-com, és sorolhatnám tovább mindenhol van. Engem átvet az eurowebtől az invitel és az meg továbbirányított az indamail-hez. Mondj egy szolgáltatót, aki az internetelérés mellé nem ad az oulook-ho pp3 /smtp beállításokat? Egyet mondj!

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.04.03. 15:54:07

@Joe9999999: máshogy fogalmazva:

az Indamail nem internetszolgáltató, hanem egy ingyenes, webes levelezőrendszert üzemeltet.

a freestart megszűnésével átvettük a postafiókokat, így ezek nem szűntek meg, a levelek nem vesztek el, a címjegyzékek is megmaradtak.

a pop3 beállítások nagyon egyszerűek, de leírom ismét:

a szerver: pop3.freestart.hu (vagy pop3.indamail.hu, ez mindegy)
a felhasználónév: a teljes emailcím (nem csak a @ előtti rész)
jelszó: vagy a régi freestartos jelszó vagy az indamail.hu oldalon, a beállítások menüben megváltoztatott új pop3 jelszó

smtp szerver: az internetszolgáltatótól kapott cím
jelszó: az internetszolgáltatótól kapott jelszó
ez utóbbiak tehát nem tőlünk származnak.

Ha nem működik, mi nem tudunk rajta segíteni,
korábban sem volt smtp szolgáltatásunk, most sincs.
ezt az internetszolgáltatóval kell egyeztetni, nem velünk.

Úgy tudom, jelenleg működik, de ha mégsem, akkor helpdesk@invitel.hu

Joe9999999 2009.04.03. 22:53:14

@support.inda.hu: máshogy fogalmazva:
Meg tudom különböztetni az internetszolgáltatót a webes levelezőrendszerek szolgáltatójával. És pont azért, mert meg tudom különböztetni (és úgy látszik Ti is), meg kell érteni, hogy én nem egy "mezei" levelezőrendszerre vágyó felhasználó vagyok, hanem egész egyszerűen a havi befizetett összeg fejében követelek egy korábban meghatározott szolgáltatásra. Mert ugye mindenki kap egy ingyenes levelezőt, tetszőleges névvel ellátva és sehol sincs limitálva a forgalom. Ez esetben egy ingyenes postacím és az ehhez kapcsolódó nem limitált levelezőre gondolok. Az invitel nagyon egyértelműen és konkrétan az indamail-hoz irányított. A probléma az, hogy engem az eurowebtől vett át az invitel és most a levelezőrendszerem lett átpasszolva hozzátok. Engem nem érdekel hogyan és ki, de kérem a probléma orvoslását. Ha az indamail megegyezett az invitellel, akkor az indamail-től várom a megoldást. Ilyen egyszerű. Kezdem unni ezt az ide-oda dobálást, és jelen pillanatban úgy tűnik se az invitel, se az indamail nem képes felfogni a mi a gond.

Mi lenne ha Ti vizsgálnátok meg a gondot? Én nem kértem senkitől sem, hogy átvegyétek a levelezőmet, de ha megtettétek, akkor tessék a minimum elvárást teljesíteni. A freestart ingyenes volt. Ti is azok vagytok. De én meg fizetek. CSak kérnék cserébe egy normális ellenszolgáltatást, ami mindenhol megvan, csak ebben a kesze-kusza történetben nincs.

Köszönettel

Artúr_007 2009.04.04. 02:00:21

Üdvözletem!

Lenne néhány észrevételem:
A dolgok nagyrészt valóban úgy történtek, ahogy Joe9999999 írta, egy-két kisebb pontosítással: a Freestart annak idején a levelezést a betárcsázós (havi előfizetés nélküli) internetelérés mellé adta (legalábbis vidéken). Később szélesítették az internetszolgáltatási kínálatot, ennek egyik állomása volt a StartADSL bevezetése (ehhez még tárhely biztosítása is tartozott). Erre én is előfizettem. Ez azonban a korábbi levelezési rendszert nem érintette.
A Freestart Kft-t vásárolta meg az Invitel, akkor azt hangoztatva, hogy a korábban biztosított szolgáltatások megmaradnak. Ez az ADSL-re a mai napig érvényes is.
Aztán jöttek a változások: bevezettek egy új, "minden felhasználó számára sokkal több lehetőséget" biztosító levelezési felületet, ami az elején legalább olyan rosszul működött, mint ez a mostani váltásnál tapasztalható. Annyival azért ennél többet ért, hogy az alias címeket legalább lehetett látni, ha már azt a korábbi lehetőságet megszüntették, hogy újakat létre lehessen hozni.
Igazi "újdonságként" megjelent viszont a Blog meg még nem tudom micsoda (vagy micsodák), mert azok sosem érdekeltek.
A szolgáltatás "továbbfejlesztése" az volt, hogy az ADSL-előfizetéshez kapcsolódó tárhelyszolgáltatást egyoldalú szerződésmódosítással megszüntették.
Aztán jött ez a mostani móka.

Erről pedig a következő a véleményem (és ez alapvetően az Indának és munkatársainak szól:
- Én nemcsak ezt a "hozzászólásgyűjteményt" olvastam illetve követtem végig. Találkoztam olyan blogokkal, ahol hasonló módon egész levelező közösséget vett át a mostani Inda. A különbség csak annyi, hogy azokat az első pillanatban kedvesen üdvözölték, részletes útmutatót készítettek, hogyan kell eljárni. Az is előfordulhat, hogy én csak a végterméket láttam, mert ami ennek a blognak az elején most látható, nem ugyanaz, mint március elején, a kezdeteknél volt; akkor meg miért nem lehetett úgy kezdeni, hogy azzal kezdik, amit a többiekkel közösen korábban kiizadtak?

A másik gondom-bajom a hangnemmel van nekem is. Akárhogyis nézzük, az Inda egy szolgáltató, mi pedig az Ö szolgáltatását vesszük igénybe. A feltételek szabottak, mindenki ismeri , vagy megvan a lehetősége, hogy megismerje. A szerződéses feltételekbe pedig a jelenlegi gyakorlat szerint a Szolgáltató azt foglal bele, amit akar, és az sem baj, ha valamit kifelejt, legfeljebb módosít.
Ennek ellenére időnként visszataszító és elfogadhatatlan hangnemben válaszolt a "support.inda.hu" mögött garázdálkodó valaki. (Az, hogy az utóbbi időben már nevek, sőt képek is vannak, kedvező változként értékelhető).

Nem folytatom a duzzogást, inkább rátérek arra, ami miatt úgy döntöttem, hogy "pennát" ragadok. Azon Freestartsoskon próbálok segíteni, akikneknek az Invitel átvette az StartADSL előfizetését és nem tudnak levelet küldeni. Az Outlook Express beállítása a következő:
1. Eszközök - Fiókok - Levelezés fül - Fiók kijelölése, majd Tulajdonságok;

2. Kiszolgálók fülnél: Kimenő levelek (SMTP)mezőbe beírni:
submit.invitel.hu

3. Ugyanennél a fülnél: "A kiszolgáló hitelesítést igényel" előtti négyzetet
BEJELÖLNI

4. Az előbbi felirat melletti "Beállítások" gombra
KLIKKELNI

5. Megnyíló ablakban a "Bejelentkezés" felirat előtti karikába
KLIKKELNI

6. A "Fióknév" mezőbe beírni a StartADSL előfizetői nevet, ami valahogy így néz ki:
fadsl*****(kukac)freestart.hu (a csillagok helyére a kapott előfizetői azonosítóban lévő számok kerülnek)

7. A "Jelszó" mezőbe az ADSL-szerződés megkötésekor e-mailben kapott jelszót kell beírni.

8. A "Jelszó tárolása" mező előtti négyzetbe
X.

Ezek után mindenre OK-t nyomogatni és megy.

Ezt nem én találtam ki, hanem még a legelején kérdeztem meg az Inviteltől. Nekem szerencsém volt, egy kedves női hang villámgyorsan a műszaki hibaelhárítással foglalkozókhoí kapcsolt. Ezt azért is írom ide, hogy akinek a leírtak alapján valami gondja lenne, ezt az utat válassza.

Bízom abban, hogy mindent jól írtam le. Azt kérem, hogy aki érintett a dologban, próbálja meg ezt végigcsinálni és ha véletlenül valamit rosszul írtam volna le, jelezze a Gépháznak. A Gépházasoktól pedig kérem és fel is hatalmazom őket, hogy ilyen esetben a szöveget módosítsák.

Az Indamail fejlesztőinek pedig azt tanácsolom, hogy nézzék meg egyszer az "ellenség" rendszerét közelebbről. Rengeteg hasznos funkció elérhető alapból, minden trükközés nélkül (pl. átirányítás).

Volna még írnivalóm, de most elmegyek inkább aludni.

Joe9999999 2009.04.06. 20:38:29

Helló!

Köszi, végre egy értelmes hozzászólás, segítség...

Amit leírtál az smtp beállítás. A vicc pedig az, hogy a vivanet-hez tartozok, nekik fizetek. A pop3 az indamail, az smtp pedig vivanet. Az indamail a vivanet-hez küld, a szolgáltatóm pedig az indamail-hoz. Csak azért, mert a freestart-ot átvette az inda. Csak tudnám nekem ehhez mi közöm, miért nem kaptam egy vivanetes pop3 beállítást. ja meg ugye a "hagyományos" vivanetes ügyfeleknek jár tárhely is, csak nekünk nem.
Szerintem az indásoknak fogalmuk sincs, hogy milyen ügyfeleket vettek át, és azt sem értik, hogy a "eurowebesek" abcd@startadsl email címmel, freestart-os pop3 beállításokkal miért várjuk el a nem limitált olvasási lehetőséget.
Hát kérem szépen az előzőekben leírtak miatt.

Ez egy vicc, egy nagy vicc. Ezt a helyzetet is csak mi magyarok tudjuk létrehozni.

Belefáradtam, T-home-os leszek. És mindkét társaság mehet a búsba. De előtte még jelzem a jogos problémámat a fogyasztóvédelemnek. Most úgyis kong az államkassza, most minden nagy céget megkopasztanak.

Üdv,

Joe9999999 2009.04.06. 20:45:54

Estére már behülyültem, természetesen nem vivanet, hanem invitel :)

support.inda.hu · http://inda.hu 2009.04.14. 14:58:33

b. csabának üzenem, hogy ha nem ad meg olyan címet, ahol elérhető, nem tudok válaszolni. és emiatt nem fog tudni belépni :)

Spring1966 2009.04.17. 19:55:32

Kedves Inda!
Fontos hírleveleket nem kapok meg. Sem a webes felületen, sem az Outlook-ban.
A Spam mappákban sincs.
Mi lehet a hiba oka??
Rendszeresen jelentkezik a fenti hiba.
A többi (nem freestart-os/Indás) mail box-omba megérkeznek ugyanezek a levelek.
Köszönettel.

Apoka 2009.07.07. 15:49:20

Április óta nem tudom elérni az email címemet !

apoka@startadsl.hu ! Átírtam a pop3 kiszólgálót pop3.indamail.hu-ra és akkor sem. Sőt mostanába olyan leveleket kaptam ismerőseimtől hogy a postafiók nem létezik !!! Mi történt ? Mit csináljak ?
": host mail14.vipmail.hu[91.83.45.54] said: 550 5.1.1
sorry, no mailbox here by that name (in reply to RCPT TO command)"

válaszotokat előre köszönöm

üdv

apogany 2009.07.07. 16:34:24

@Apoka: Írtam az emailcímedre.

apogany 2009.07.07. 16:36:08

@Apoka: Azaz írtam volna, ha a nickedhez tartozó létezne.. Írj kérlek a support[kukac]inda[pont]hu -ra, vagy a lenti Kapcsolat linken egy olyanról, amin el tudunk érni!

nemkellblog 2009.07.19. 09:45:09

Nem tudom jár-e erre valaki illetékes, de remélem...

Startadsl-es címem van. Nem tudok Outlookról e-mailt küldeni. A szerver hitelesítést kér, de nem fogadja el. Tegnap reggel még működött, azóta én semmit nem állítottam át, sem a gépemen, sem az e-mail fiókomban.

Sürgős segítséget kérek, mert az ügyfeleimnek nem tudom átküldeni az anyagokat, amik hétfőn reggelre kellenek nekik!!!

Köszönöm.

apogany 2009.07.20. 11:00:23

@nemkellblog: a kimenő szervert nem az Indamail biztosítja, de ha megírod a részletes beállításokat a support kukac inda pont hu címre, talán tudunk segíteni.

sugo 2009.08.07. 22:08:44

az indamailon nem tudom elolvasni a leveleket miért?segitsetek?sugo

ÁkiCimbi 2009.10.06. 20:49:48

Helló!

Nekem olyan problémám van hogy volt egy régi freestartos email címem és most nem tudok belépni. Segítség:(

Lajcsib.a 2010.06.11. 10:46:22

Hm, én a pop3.freestart.hu szervert használom, és rendszeresen tanúsítványgondom van.

sgyuri 2011.03.06. 15:03:22

Kedves support.inda.hu !

Sajnos a feleségem prozalia@freestart.hu elérhetősége valamilyen okból megszűnt és az a baj, hogy az ügyfélkapunál ez a cím lett megadva. Kérlek segíts, hogy tudnánk ezt a címet feléleszteni. Próbáltam újra létrehozni de az indapass rendszer nem engedte a freestart.hu végződés miatt.