Az Inda gépházblogja

Új hirdetési szabályok a Blog.hu-n

Drága bloggerek,

Fantasztikusan jó hírünk van, hogy ne legyen olyan szirupos a dolog, vezessük be egy rettenetes szóviccel.

Vannak nagy kérdések, amikre nem érdemes válaszolni. Mondjuk az, hogy "Ha kalapos régész, akkor hogy lehet indián a Jones?" És vannak olyanok, amikre annál inkább. A blog.hu-n a motor megalkotása óta az egyik nagy kérdés az volt, mi legyen a hirdetésekkel. Megtehettük volna, hogy a bloggereknek egyáltalán nem engedélyezzük a saját reklámok kirakását, mi viszont bárhová kirakunk saját szuperbannereket, skyscrapereket és más ijesztő nevű hirdetőtáblákat. Nem ezt tettük, mert azt gondoltuk, hogy akkor lesz mindenki boldog, ha olyan rendszert találunk ki, amiben nekünk is jó meg nektek is, például mindannyian kereshetünk pénzt, de aki nem akarja, azt nem terheljük hirdetési sávokkal és hasonlókkal. Elég sokat kotlottunk a Rendszeren, de mostanra végre elkészült.

Az alaphelyzetet mindenki ismeri: a blog.hu-n az elmúlt, átmeneti időszaknak számító két évben - bruhaha -  elvileg nem volt lehetőség arra, hogy a felhasználók hirdetést helyezzenek el a blogjukon, bár ha valaki ilyennel egyedileg megkeresett minket, jellemzően rábólintottunk. Olyan szisztémát kellett kitalálnunk, ami tiszta, átlátható, normatív, közben egyfelől tiszteli a reklámutálók érzéseit, másfelől tiszteli azokat, akik pénzt is szívesen látnának a blogjukból, harmadfelől bevételeket hoz a Blog.hu-nak, hiszen sok más mellett abból telik egyre jobb motorra, több szkinre, még faszább szupportra, szóval kellemesebb szolgáltatásra.

A megoldás a következő lett.

Nemsokára eljön a nap, amikor belépéskor választás elé leszel állítva: el kell döntened, hogy két választható és egy nem választható kategória közül melyikbe sorolod a blogodat. (Ezt mindjárt jobban megmagyarázom.) Tehát választani kell, de megijedni nem: a kategóriák között abszolúte van átjárás, semmi sincs lecementezve.

Az egyik választható lehetőség a "reklámmentes blog", más néven Csizmás Kandúr kategória. (Azért Csizmás Kandúr, mert magányos és nemes.) Ez annyit tesz, hogy egyáltalán nem abajgatunk reklámokkal, cserébe te sem rakhatsz ki hirdetéseket, pontosabban grafikusakat nem, de ETARGET szövegeseket igen, ráadásul akármennyit, a saját zsebedre. A Kandúr ideális választás azoknak, akik maguknak, a családtagjaiknak, a baráti körüknek vagy egy kialakult kis közösségnek blogolnak, idegenkednek a hirdetésektől és olvasottságilag egyáltalán nem vágynak rivaldafényre.

A másik lehetőség az úgynevezett "megosztott felületes blog", magyarul a Kétpúpú Teve. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy megengeded, hogy a Blog.hu hirdetéseket helyezzen el a blogodon - ez oldalanként két darab rögzített maximális méretű display hirdetést jelent - amit a szolgáltató az oldalletöltések egyik 50 százalékában tehet meg. Az oldalletöltések másik 50 százaléka a tiéd: ha akarsz és tudsz, ezekre te magad szervezhetsz - akár grafikus - hirdetéseket és a bevételt teljes egészében el is teheted, bármennyi is legyen az. (Ez természetesen a Blog.hu-ra is igaz az oldalletöltések másik felében, mármint hogy a saját reklámjaink bevétele minket illet.) Ezen felül helyezhetsz el az oldalhasábodban szöveges PPC (vagyis kattintásalapú, mint például az ETARGET vagy a Google Adsense) hirdetéseket is, ezek is a te zsebedre dolgoznak.

Ezt a módozatot értelemszerűen az olyan aktívabb bloggereknek szánjuk, akik saját maguk is tudnak/akarnak szöveges vagy hagyományos hirdetést szervezni, illetve azoknak, akik ugyan nem sales-mágusok, de szeretnének rengeteg olvasóhoz eljutni. Az Index címoldalán lévő blogjánlók közé ugyanis a Kétpúpú Tevék posztjai közül válogatunk. Hogy világos legyen a dolog: az Index-címlapos "blogketrecbe" való válogatás továbbra is tartalmi alapon folyik, vagyis attól nem fog feltétlenül kikerülni egy blog, ha hirdetések vannak rajta, viszont ha nincsenek, akkor csak kivételes alkalmakkor kerülhet címlapra. A Teve szép tiszta megoldás, aktív játékosoknak remélhetőleg igen vonzó, hiszen a  látogatottságot mi biztosítjuk, amit le tudsz szervezni, az meg a tiéd. Akkor is jól jársz ezzel, ha a pénz nem érdekel, de sok embernek szeretnél írni/fotózni/videózni. Előre nem korlátozzuk, milyen hirdetést rakhatsz ki, ha viszont véletlenül az Index üzleti érdekeit sértő reklám futna, akkor arra az időre az Index-címlapon nem futtatjuk a blogodat.

Most, a rendszer indulásakor az eddig vázolt két opció között választhatsz. Létezik azonban egy C lehetőség is, az úgynevezett "Index-hirdetéses blog" vagy Sültgalamb. Ez egy olyan speciális lehetőség, ami a másik kettőtől eltérően nem kapható meg "alanyi jogon", ikszeléssel, de jó, ha tudtok róla. Ezt azoknak a sűrűn frissülő, magas színvonalú blogoknak tartjuk fenn, amelyek gazdái szeretnének közönséget, meg némi bevételnek is örülnének, de nincsen kedvük/idejük/tehetségük önálló reklámfelület-eladásra. A Sültgalambok az olvasottságuk alapján fix havi juttatást kapnak, pár ezertől pár tízezer forintig terjedő sávban, egyedi megállapodás alapján, cserébe beeengedik az Index reklámjait, melyek bevétele az Indexet illeti. Hirdetési felületek és címlapmegjelenés szempontjából ugyanaz vonatkozik rájuk, mint a Kétpúpú Tevékre. Ebbe a kategóriába jelentkezni nem kell, a bloggert a Blogkancellária keresi meg az ajánlattal. Sültgalambsággal a Blog.hu egyedi ízét és extrém magas színvonalát biztosító blogokat jutalmazzuk. Az egyik - és lényegesen fontosabbik - feltétel ehhez a Jao Mingnél is magasabb színvonal, látogatotttságtól függetlenül, a másik, hogy a blog felülete lehetőleg kereskedelmileg is értékesíthető legyen.

Szóval ez a két (három) választható + nem választható lehetőség. Nem akartunk mindenkit egyetlen, uniformizált modellbe erőltetni, a túl sokféle opció viszont káoszhoz vezethetett volna. Gondold át, aztán válassz. Annál könnyebb ezt megtenni, hogy nem végleges, márványba vésett döntésről van szó persze. Ha úgy döntesz, hogy váltanál, egy, maximum kéthavi átfutással bármikor megteheted. Pontosabban a Csizmás Kandúrról a Tevére vagy a Sültgalambra bármikor áttérhetsz, (utóbbihoz persze feltétel, hogy felajánljuk neked), míg visszafelé lép be a késleltetés. Erre az időszakra is csak azért van szükség, mert a reklámfelületeket valamennyire előre meg kell terveznünk.

Úgy képzeljük, hogy egészen vonzó szisztémát sikerült kidolgoznunk, amiben a bloggereknek még az eddigieknél is jobb lesz, hiszen egy aránylag rugalmas rendszerben kiszámítható módon juthatnak jó szolgáltatáshoz és/vagy pénzhez. Az ego- és magánbloggereket nem izgatjuk kötelező hirdetésekkel, akik viszont szeretnének szélesebb közönséghez eljutni, azoknak ezt úgy tudjuk biztosítani, hogy még kereshetnek is valamennyit vele. Ha pedig valaki érzi magában a netes vállalkozót, vagy az ösztönös sales-est, a Kétpúpú Teve választásával  potenciálisan bármennyit kasszírozhat.

Nem találtál választ? Írj nekünk! Írok nektek!